1 de maig de 2016

"Jove decadent" . Aportació a "Relats conjunts".


"Jove decadent" de Ramon Cases.








ufff !!.... ja hem acabat! I ja son les tantes de la nit....quines ganes d'arribar ja, a casa... i descansar de tant "meneio". Hauria de trobar millor feina , amb uns horaris més normals i poder tenir, una mica més de vida pròpia...i sense tenir que escoltar els comentaris enverinats de la veïna, aquella amargada del primer, sempre tirant indirectes ... "aquesta joventut decadent, que només vol gresca i sortir de nit...!"...bufff , insuportable !!.
 Però mira, aquesta nit, segons els meus comptes , em trauré una bona jornada i a més les propines ! .... si tingués més dies aixi i amb la "jefa" de tant bon humor com avui, un temps més i em podria dedicar pel meu compte !.
 Avui, ha sigut un no parar, encara no enllestíem  amb uns que ja entraven uns altres.... quin desfici ! ... i el pesat del Joan ... " Jo vull repetir, jo vull repetir !!" ....sort que la "jefa" ha vingut i me'l ha tret de sobre... "vols repetir, vols repetir??..."  vinga, aixecat !! ... i passa per caixa, que encara em deus el servei d'ahir i el d'abans d'ahir, aprofitat !!.
 I deprès la Griselda, que pesadeta , la molt presumida ! ....nomes fa quatre dies que és aquí i sempre tant "tiquis-miquis" .....  "ai, Elvireta ! , que em pots deixar aquella cremeta teva, que va tant bé ??...es que noia, amb tanta calor i corredisses, tinc les cuixes encetades ...uis , quina coïssor !!....  "Compra-te'n una, tu !! , que bones propines en treus dels clients, amb les teves "artimanyas" .
  Quina colla !  ... si es que se'n podria fer un llibre, amb totes les "cosetes" que passen aquí !!.
  Vinga, va !! Un últim esforç i cap a casa !!.  Ja està tot recollit i endreçat .... i com sempre, me quedat l'última de totes....   ja la saben llarga, aquestes , ja !!.
  Sort que demà, es dimarts i el restaurant tanca ..... tot el dia per mi , que bé !!.

Blue instant.

9 comentaris:

  1. Tot semblava indicar que era un restaurant on se servien especialitats d'ous remenats i patata al caliu.

    ResponElimina
  2. He, he, he... sí, sí, ben jugat aquest equívoc fins al final. Molt divertit!

    ResponElimina
  3. És una bona metàfora, d'un altre tipus de vida...Però tant de l'una com de l'altra, penso que sí,que se'n podria escriure un llibre...
    Bon vespre, Artur.

    ResponElimina
  4. Excel·lent relat i amb un final sorprenent, a més ens ensenya a no ser malpensats

    ResponElimina
  5. la recepta de la crema....? és per una amiga....

    ResponElimina
  6. Pobre noia quina vida més agitada!
    Molt ben trobat aquest gir final.

    ResponElimina
  7. Ben trobat el segon sentit, ens has portat a pensar en un altre tipus de feina, sense grolleria ni sent massa explícit, fins ben bé el final.

    ResponElimina

Gràcies pel teu comentari !!